pracownik socjalny
- wykształcenie: określone w art. 116 ust 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej tj.:
-
-
posiadają dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
-
ukończyły studia wyższe na kierunku praca socjalna;
-
do dnia 31 grudnia 2013r ukończyły studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.
-
(szczegółowy opis specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego dla osób które ukończyły studia wyższe na jednym z kierunków określonych w art. 116 ust. 1 pkt 3 określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 stycznia 2008 roku w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych)
-
ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3;
lub wykształcenie określone w art. 156 ustawy o pomocy społecznej
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3.niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko działalności instytucji państwowych i samorządowych, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe,
4. posiadanie prawa jazdy kat. B oraz własny samochód osobowy do wyjazdów w teren,
5. nieposzlakowana opinia,
6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego,
7. umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów prawa z zakresu ustaw: o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, o ochronie zdrowia psychicznego, o przeciwdziałaniu przemocy, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, innych ustaw i rozporządzeń związanych z realizacją zadań pomocy społecznej.
8. doświadczenie zawodowe w strukturach organizacyjnych pomocy społecznej;
9. samodzielność w działaniu oraz wykorzystywanie własnej inicjatywy, przy jednoczesnej umiejętności pracy w zespole;
10. łatwość nawiązywania kontaktów i empatia;
11. zaangażowanie i asertywność, odporność na stres;
-
praca socjalna;
-
dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
-
udzielanie interesantom niezbędnych informacji w sprawach z zakresu pomocy społecznej;
-
opracowywanie projektów socjalnych;
-
przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,
-
pobudzanie aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
-
inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
-
współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami działającymi na rzecz społeczności lokalnej;
-
opracowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej, z zakresu stwierdzania prawa do świadczeń zdrowotnych o których mowa w art.54 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
-
obsługa systemu informatycznego POMOST w zakresie rejestracji wniosków i wprowadzania wywiadów środowiskowych oraz weryfikowanie danych dotyczących osób ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej;
-
udział w opracowywaniu i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
-
praca w zespole interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
-
praca z rodziną, o której mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej- współpraca z asystentem rodziny;
-
inicjowanie współpracy z organizacjami społecznymi;
-
przygotowywanie danych do opracowywania planów i sprawozdań merytorycznych;
-
przygotowywanie projektów pism;
-
sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu zadań;
1) list motywacyjny,
2) Życiorys CV,
3) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,
4) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwającego stosunku pracy,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień, zaświadczeń, certyfikatów o ukończonych kursach, szkoleniach,
6) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10) spis dokumentów składanych w ofercie przez kandydata,
11) wszystkie wymagane dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.
Uwaga!
Oświadczenia kandydata, kwestionariusz osobowy, list motywacyjny , klauzula o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydat podpisuje własnoręcznym podpisem. Kopie dokumentów kandydat poświadcza za zgodność z oryginałem, przez co należy rozumieć kserokopię dokumentu zawierającą klauzulę „za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z datą i czytelnym podpisem kandydata.
Brak wymaganego podpisu kandydata bądź poświadczenia dokumentu za zgodność z oryginałem dyskwalifikuje ofertę z dalszej procedury naboru.
-
praca w pełnym wymiarze czasu pracy (1 etat),
-
praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Wysokiem ul. Nowa 3 oraz na terenie Gminy Wysokie,
-
stanowisko pracy znajduje się na parterze,
-
praca wymaga obsługi urządzeń: komputer, telefon., drukarka, ksero,
-
praca związana z kontaktem z podmiotami zewnętrznymi.
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składa w terminie do dnia 20.05.2025r.- do godz. 15.30
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wysokiem , ul. Nowa 3, 23-145 Wysokie, w zaklejonych kopertach z umieszczonym na kopercie napisem: „Nabór na stanowisko pracownika socjalnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wysokiem’’ lub przesłać listem poleconym na adres : Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Nowa 3, 23-145 Wysokie . Informacje na temat naboru na w/w stanowisko można uzyskać pod nr tel. 84 680 62 47.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku wysłania oferty pocztą wiążącym terminem jest data wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wysokiem a nie data nadania.
Rekrutacja na stanowisko będzie złożona z następujących etapów:
- wstępna/formalna selekcja dokumentów aplikacyjnych;
- rozmowa kwalifikacyjna
Kandydaci dopuszczeni do drugiego etapu, o terminie i miejscu rozmowy zostaną powiadomieni indywidualnie
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Gminy w Wysokiem
Dodano do BIP dnia 06-05-2025 13:53:17