Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wysokiem

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

pracownik socjalny

Symbol oferty
1/2025
Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wysokiem ul. Nowa 3 23-145 Wysokie
Data ogłoszenia
2025-05-06
Termin składania dokumentów
2025-05-20
Wymagane wykształcenie
  1. wykształcenie: określone w art. 116 ust 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej tj.: 
    • posiadają dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;

    • ukończyły studia wyższe na kierunku praca socjalna;

    • do dnia 31 grudnia 2013r ukończyły studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.

(szczegółowy opis specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego dla osób które ukończyły studia wyższe na jednym z kierunków określonych w art. 116 ust. 1 pkt 3 określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 stycznia 2008 roku w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych)

  • ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3;

    lub wykształcenie określone w art. 156 ustawy o pomocy społecznej

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. obywatelstwo polskie, 

2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 

3.niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko działalności instytucji państwowych i samorządowych, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe,

4. posiadanie prawa jazdy kat. B oraz własny samochód osobowy do wyjazdów w teren, 

5.  nieposzlakowana opinia, 

6.  stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego, 

7. umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów prawa z zakresu ustaw: o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, o ochronie zdrowia psychicznego, o przeciwdziałaniu przemocy, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, innych ustaw i rozporządzeń związanych z realizacją zadań pomocy społecznej.

8. doświadczenie zawodowe w strukturach organizacyjnych pomocy społecznej; 

9. samodzielność w działaniu oraz wykorzystywanie własnej inicjatywy, przy jednoczesnej umiejętności pracy w zespole; 

10. łatwość nawiązywania kontaktów i empatia; 

11. zaangażowanie i asertywność, odporność na stres; 

Zakres obowiązków
  1. praca socjalna;

  2. dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;

  3. udzielanie interesantom niezbędnych informacji w sprawach z zakresu pomocy społecznej;

  4. opracowywanie projektów socjalnych;

  5. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,

  6. pobudzanie aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;

  7. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;

  8. współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami działającymi na rzecz społeczności lokalnej;

  9. opracowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej, z zakresu stwierdzania prawa do świadczeń zdrowotnych o których mowa w art.54 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

  10. obsługa systemu informatycznego POMOST w zakresie rejestracji wniosków i wprowadzania wywiadów środowiskowych oraz weryfikowanie danych dotyczących osób ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej;

  11. udział w opracowywaniu i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;

  12. praca w zespole interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie;

  13. praca z rodziną, o której mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej- współpraca z asystentem rodziny;

  14. inicjowanie współpracy z organizacjami społecznymi;

  15. przygotowywanie danych do opracowywania planów i sprawozdań merytorycznych;

  16. przygotowywanie projektów pism;

  17. sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu zadań;

Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny, 
2) Życiorys CV,
3) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,
4) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwającego stosunku pracy, 
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień, zaświadczeń, certyfikatów o ukończonych  kursach, szkoleniach, 
6) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku, 
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, 
8) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne  przestępstwo skarbowe, 
10) spis dokumentów składanych w ofercie przez kandydata, 
11) wszystkie wymagane dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.

Uwaga!

Oświadczenia kandydata, kwestionariusz osobowy, list motywacyjny , klauzula o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydat podpisuje własnoręcznym podpisem. Kopie dokumentów kandydat poświadcza za zgodność z oryginałem, przez co należy rozumieć kserokopię dokumentu zawierającą klauzulę „za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z datą i czytelnym podpisem kandydata.

Brak wymaganego podpisu kandydata bądź poświadczenia dokumentu za zgodność z oryginałem dyskwalifikuje ofertę z dalszej procedury naboru.

Warunki pracy
  1. praca w pełnym wymiarze czasu pracy (1 etat),

  2. praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Wysokiem ul. Nowa 3 oraz na terenie Gminy Wysokie,

  3. stanowisko pracy znajduje się na parterze,

  4. praca wymaga obsługi urządzeń: komputer, telefon., drukarka, ksero,

  5. praca związana z kontaktem z podmiotami zewnętrznymi.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.

 

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składa w terminie do dnia 20.05.2025r.- do godz. 15.30
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wysokiem , ul. Nowa
3, 23-145 Wysokie, w zaklejonych kopertach z umieszczonym na kopercie napisem: „Nabór na stanowisko pracownika socjalnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wysokiem’’ lub przesłać listem poleconym na adres : Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Nowa 3, 23-145 Wysokie . Informacje na temat naboru na w/w stanowisko można uzyskać pod  nr tel. 84 680 62 47.  
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku wysłania oferty pocztą  wiążącym terminem jest data wpływu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wysokiem a nie data nadania.

Uwagi

Rekrutacja na stanowisko będzie złożona z następujących etapów:

- wstępna/formalna selekcja dokumentów aplikacyjnych;

- rozmowa kwalifikacyjna

Kandydaci dopuszczeni do drugiego etapu, o terminie i miejscu rozmowy zostaną powiadomieni indywidualnie

- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Gminy w Wysokiem 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Anna Dąbska
Dodano do BIP dnia 06-05-2025 13:53:17